Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Nu är hon här....

Av Anna-Lena Jonsson - 14 juli 2014 21:39

  Efter 52 mil från uppfödaren och hem så är Rejsa nu här     

En riktigt cool tjej som slappnar av - utan knussel sov hon mesta delen av resen. Vaknade när vi stannade för att rasta både hundarna och oss. Inget illamående i bilen och höll sig tills vi stannade.

När vi kom hem så har hon hunnit med att gå en ordenlig husesyn, röjt i trädgården, vält kompostgaller rakt över sig men det bekom henne inte, gett sig på fotpallen i rummet så den är nu stående på ett säkert ställe... likaså den halvtrasiga bia-bädden som det var roligt att slita skumgummi ur, fått avhyvlingar av Fina när hon var för påträngande, bjäbbat på henne när hon försökte sova, lekt med leksaker, pussat på både min pappa och grannarna Birgit med make Ulf, stuliot min ena foppa-toffel och hängt i mina byxben.... 

En alldeles normal valp mao!!!!

Härlig tös som ni kommer att få höra mycket om framöver    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Lena Jonsson - 27 augusti 2014 12:21


  Helt otroligt vad tiden går fort... Hämtade hem lilla Rejsa den 14/7 så nu har hon varit här i ca 1,5 månad    Hon växer så det knakar och hade nog lite växtvärk i några dagar men vilade henne + drog ner lite på maten och verkar inte ha någr...

Av Anna-Lena Jonsson - 17 juli 2014 12:21

        Underbar hund på alla sätt och vis        Hon äter som en häst, busar som värsta vilden, bits med sylvassa tänder men har en avknapp som är kalas!! Och - inte rädd för någonting verkar det som    Lite påverkad när två grannhundar skäll...

Av Anna-Lena Jonsson - 11 juli 2014 06:59


  Jobbar fredag + lördag och på söndag åker syrran och jag iväg ner till Värnamo. Sover på campingen på natten till måndag och på fm åker vi och hämtar lilla Rejsa    Ska bli spännande att lära känna denna lilla tös. Igår blev hon ombesiktad...

Av Anna-Lena Jonsson - 5 juli 2014 17:00

      En härlig skogsvända idag med djuren och Niklas. Närmare 30 grader ute så det märktes på hundarna att de inte var riktigt lika pigga men... gick undan i alla fall. Rusa har ju fått tillbaka sin uvi och ska ta det lite lugnt ett tag till o...

Av Anna-Lena Jonsson - 5 juli 2014 00:20

  Jag heter Anna-Lena och bor i Gästrike-Hammarby. Största intresset i livet är mina hundar samt att träna med dem - framförallt tävlingslydnad men även rallylydnad och lite spår är kul. Tänkte börja skriva lite om mig och mina hundar och vad som...

Presentation


Fullt ös....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards